Διάλογος
-
«Ο
Κοινωνικός ρόλος της Ε.Μ.Ε.» pdf.
67KB
Άρθρο του Κώστα Θύμη.
(Ο Κώστας Θύμης είναι υποψήφιος για το Δ.Σ. της Ε.Μ.Ε.)
Ο Κοινωνικός Ρόλος της Ε.Μ.Ε.
Η αντιπαράθεση για τον κοινωνικό ρόλο της Ε.Μ.Ε. γενικά, αλλά και όπως εξειδικεύεται στη Μαθηματική Εκπαίδευση, κρατάει δεκαετίες.
Η «φυσιολογική» εσωτερίκευση στην Εκπαίδευση του ταξικού ανταγωνισμού
και ειδικά όπως αυτός έχει ιστορικά διαμορφωθεί
και συνεχίζει να διαμορφώνεται στον Ελληνικό κοινωνικό-οικονομικό
σχηματισμό, έχει σαν συνέπεια το σχηματισμό ενός δίπολου.
Ελιτισμός από τη μια, αποξένωση-αποστροφή για τη γνώση στο άλλο άκρο.
Αυτό το δίπολο, είναι ιδιαίτερα έντονα και χαρακτηριστικά ιχνογραφημένο
σε όλη την έκταση της Μαθηματικής Εκπαίδευσης
και διαμορφώνεται από «έξω προς τα μέσα»,
όπως ο κοινωνικός ανταγωνισμός εισβάλλει στην εκπαίδευση.
Γι` αυτό είναι και σχετικά ανεξάρτητο από αναλυτικά προγράμματα
και μεταρρυθμίσεις.
Κοινωνικός ρόλος της Ε.Μ.Ε. που θέλει να στέκεται δίπλα στο λαό,
στο επίπεδο της γνώσης, σημαίνει αντιπαράθεση με αυτό το δίπολο,
ανάδειξη της ταξικής ουσίας του, αποκάλυψη των συμφερόντων που,
παρά τις «παιδαγωγικές» υποκρισίες,
το συντηρούν, το προωθούν, το αναπαράγουν.
Αυτό το δίπολο δεν μπορεί να
καταργηθεί χωρίς γενικότερες κοινωνικές-προοδευτικές ανακατατάξεις, αλλά
η σύγκρουση με αυτό συνδέει κοινωνικά το «Μαθηματικό σώμα» με τους
αγώνες του λαού μας.
Αυτή είναι η ουσία και το ζητούμενο, μιας προοδευτικής στροφής στην Ε.Μ.Ε.
Το «καθεστώς» στην Ε.Μ.Ε., ανεξάρτητα από τους δημοκρατικούς μανδύες και
ανεξάρτητα, ίσως, από τις επιμέρους προθέσεις, επικάθεται για δεκαετίες
πάνω σε αυτό το δίπολο και θεραπεύει τον Ελιτισμό «μετά μανίας».
Το μόνο που απασχολεί την
Ε.Μ.Ε., είναι ο
εκσυγχρονισμός
και οι εμφανίσεις του ελιτισμού
και όχι η ουσία του.
Ασχολείται για παράδειγμα για το αν τα θέματα των «Πανελληνίων» είναι σωστά διατυπωμένα, ευκολότερα ή δυσκολότερα και δεν θέλει να επισημάνει, ότι πρόκειται για θέματα Μαθηματικού παροξυσμού, που μόνο με την έμμεση ιδιωτικοποίηση, ακραία ενίοτε, μπορούν να αντιμετωπιστούν.
Δεν
ασχολείται με το γεγονός, ότι τα περισσότερα μαθήματα
στα Μαθηματικά τμήματα, διδάσκονται σαν «κλειστά μοντέλα»,
εντελώς αποκομμένα μάλιστα από την ιστορικότητά τους, «επί σκοπού»,
προκειμένου η γνώση να είναι «στέρεα» και αποκλειστικά μηχανιστική
και εφήμερη. Συναινεί στη βίαιη, σε αφύσικη έκταση,
υποκατάσταση της κλασσικής Άλγεβρας από την Ανάλυση στα Λύκεια,
χωρίς να ενδιαφέρεται αν αυτό προκαλεί μίσος και απέχθεια σε ευρείες
μάζες των μαθητών για τα Μαθηματικά.
Αυτή η κατάσταση πρέπει να αλλάξει.
Και για να αλλάξει, πρέπει να αλλάξει το «καθεστώς» στην Ε.Μ.Ε..
Κέρκυρα 23-2-2011
Κώστας Θύμης
- Κριτική στις Οδηγίες Διδασκαλίας των Μαθηματικών 2010-2011.
Γιώργος Ρίζος - Μαθηματικός
critique-G.Rizos pdf. 217KB
Αγαπητοί συνάδελφοι.
Από συζητήσεις που
έγιναν στα παρασκήνια
του Συνέδριου της Ε.Μ.Ε. στη Χαλκίδα,
πληροφορηθήκαμε ότι έχουν οριστεί επιτροπές
από το Υπ. Παιδείας,
για την πλήρη αναδιάρθρωση
των Αναλυτικών Προγραμμάτων της Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης.
Πρέπει ως τον Μάιο να παραδώσουν το Νέο Α.Π.Σ.
κατόπιν να επιμορφωθούν ΟΛΟΙ οι εμπλεκόμενοι εκπαιδευτικοί
και από το Σεπτέμβριο του 2011 θα λειτουργήσουν τα Δημοτικά και τα
Γυμνάσια με νέα Α.Π.Σ. και νέα Ωρολόγια προγράμματα.
1ον) Οι επιτροπές αυτές δεν έχουν "στοιχεία ταυτότητας
και διεύθυνση", δηλαδή, αν και γνωρίζουμε κάποια από τα μέλη τους,
από μεταξύ μας συζητήσεις,
δεν έχουν δημοσιοποιήσει κάποιο μέσο επικοινωνίας:
Μια ιστοσελίδα, όπου θα αναρτούν τις προτάσεις τους,
ένα e-mail, όπου θα δέχονται παρατηρήσεις και προτάσεις.
Η όλη διαδικασία γίνεται εν κρυπτώ.
Ποιον, τι και γιατί φοβούνται;
Γιατί απαξιώνουν το σύνολο του εκπαιδευτικού κόσμου;
Το Π.Ι. θα συμμετέχει με έναν εκπρόσωπο!
Οι εκατοντάδες (;) αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί στο Π.Ι. τι ρόλο έχουν;
2ον) Το όλο πρόγραμμα περιορίζεται στην εκπόνηση
Αναλυτικού προγράμματος.
Πώς αυτό θα υποστηριχτεί, εφόσον δεν προβλέπεται συγγραφή νέων βιβλίων;
Σύμφωνα με πληροφορίες που έντεχνα αφήνονται να διαρρεύσουν διαφαίνεται
ότι ΚΑΤΑΡΓΕΙΤΑΙ Η ΔΩΡΕΑΝ ΔΙΑΝΟΜΗ ΒΙΒΛΙΩΝ,
με ότι αυτό συνεπάγεται!
Στο συνημμένο αρχείο
(ΜΕΙΩΣΗ ΥΛΗΣ ΚΡΙΤΙΚΗ)
αποδεικνύεται ότι οι επιχειρούμενες αλλαγές,
που γίνονται από επιτροπές «ειδικών»,
δίχως τη συμμετοχή των μάχιμων εκπαιδευτικών,
οδηγούν σε αδιέξοδα και αντιφάσεις.
Με προβληματίζει και με ανησυχεί η αδιαφορία,
των επιστημονικών μας σωματείων,
να ασχοληθούν με τα σοβαρότατα αυτά θέματα εν τη γεννέσει τους.
Πιστεύω ότι είναι απαραίτητη η ενεργή και άμεση παρέμβασή μας.
Γιώργος Ρίζος