Επιστροφή στην αρχή
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 4   

……ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ

  ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ:

Σας δίνονται τέσσαρα μπουκαλάκια τα οποία περιέχουν:

  1. Απεσταγμένο νερό ουδέτερο
  2. Νερό με λεμόνιελαφρά όξινο
  3. Νερό με καυστικό νάτριο (τουμποφλό) αρκετά βασικό
  4. Νερό με υδροχλώριο ( ακουαφόρτε )αρκετά όξινο

Σκοπός της δραστηριότητας αυτής είναι να βρείτε πιο διάλυμα από τα παραπάνω περιέχεται στο κάθε μπουκαλάκι με τη μέθοδο της πεχαμέτρησης.

ΛΙΓΗ ΘΕΩΡΙΑ:

Τα διάφορα διαλύματα διακρίνονται σε όξινα ουδέτερα και βασικά. Πόσο όξινο ή βασικό είναι ένα διάλυμα καθορίζεται από έναν αριθμό που λέγεται πεχά και ο οποίος παίρνει τις τιμές από 0 έως 14. Τα διαλύματα που έχουν πεχά από 0-7 λέγονται όξινα. Το καθαρό νερό έχει πεχά 7 και λέγεται ουδέτερο. Τα διαλύματα που έχουν πεχά από 7-14 λέγονται βασικά. Όσο μικρότερο από 7 πεχά έχει ένα διάλυμα τόσο πιο όξινο είναι. Ενώ όσο μεγαλύτερο από 7 πεχά έχει ένα διάλυμα τόσο πιο βασικό είναι.

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ:

Το ξύδι, το λεμόνι, τα αναψυκτικά με ανθρακικό όπως πχ η κόκα-κόλα είναι όξινα διαλύματα με πεχά μικρότερο του 7 ενώ η χλωρίνη, το τουμποφλό, η σόδα του φαγητού, τα καθαριστικά με αμμωνία, το ασβεστόνερο κτλ είναι βασικά διαλύματα με πεχά μεγαλύτερο του 7.

ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ:

Σας δίνονται τέσσερα αριθμημένα μπουκαλάκια με τα παραπάνω διαλύματα πεχαμετρικά χαρτιά και ένα χρωματολόγιο - πίνακας.

  1. Πάρτε ένα μπουκαλάκι και ρίξτε μερικές σταγόνες από αυτό, κατά μήκος ενός πεχαμετρικού χαρτιού. Από το χρώμα που θα πάρει το χαρτί και με το χρωματολόγιο - πινακάκι που έχετε βρείτε στο περίπου το πεχά του διαλύματος
  2. Επαναλάβατε την ίδια εργασία και για τα υπόλοιπα μπουκαλάκια χρησιμοποιώντας κάθε φορά διαφορετικό πεχαμετρικό χαρτί και προσδιορίστε το περιεχόμενο από το κάθε μπουκαλάκι.
  3. Συμπληρώστε τον πίνακα
ΜΠΟΥΚΑΛΑΚΙΑ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ
Μπουκαλάκι 1  
Μπουκαλάκι 2  
Μπουκαλάκι 3  
Μπουκαλάκι 4  

Καλή Επιτυχία

 

Επιστροφή στην Αρχή