ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 4
……ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ
ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ:Σας δίνονται τέσσαρα μπουκαλάκια τα οποία περιέχουν:
Σκοπός της δραστηριότητας αυτής είναι να βρείτε πιο διάλυμα από τα παραπάνω περιέχεται στο κάθε μπουκαλάκι με τη μέθοδο της πεχαμέτρησης.
ΛΙΓΗ ΘΕΩΡΙΑ:Τα διάφορα διαλύματα διακρίνονται σε όξινα ουδέτερα και βασικά. Πόσο όξινο ή βασικό είναι ένα διάλυμα καθορίζεται από έναν αριθμό που λέγεται πεχά και ο οποίος παίρνει τις τιμές από 0 έως 14. Τα διαλύματα που έχουν πεχά από 0-7 λέγονται όξινα. Το καθαρό νερό έχει πεχά 7 και λέγεται ουδέτερο. Τα διαλύματα που έχουν πεχά από 7-14 λέγονται βασικά. Όσο μικρότερο από 7 πεχά έχει ένα διάλυμα τόσο πιο όξινο είναι. Ενώ όσο μεγαλύτερο από 7 πεχά έχει ένα διάλυμα τόσο πιο βασικό είναι.
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ:Το ξύδι, το λεμόνι, τα αναψυκτικά με ανθρακικό όπως πχ η κόκα-κόλα είναι όξινα διαλύματα με πεχά μικρότερο του 7 ενώ η χλωρίνη, το τουμποφλό, η σόδα του φαγητού, τα καθαριστικά με αμμωνία, το ασβεστόνερο κτλ είναι βασικά διαλύματα με πεχά μεγαλύτερο του 7.
ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ:Σας δίνονται τέσσερα αριθμημένα μπουκαλάκια με τα παραπάνω διαλύματα πεχαμετρικά χαρτιά και ένα χρωματολόγιο - πίνακας.
ΜΠΟΥΚΑΛΑΚΙΑ | ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ |
Μπουκαλάκι 1 | |
Μπουκαλάκι 2 | |
Μπουκαλάκι 3 | |
Μπουκαλάκι 4 |
Καλή Επιτυχία