Επιστροφή στην αρχή
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 3   

……ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ

  ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ

  1. Να προσδιορίσετε τους πόλους ενός μαγνήτη
  2. Να βρείτε τι υλικά έλκει ή απωθεί ένας μαγνήτης
  3. Να διαπιστώσετε ότι όταν ένα σύρμα διαρρέεται από ρεύμα γίνεται μαγνήτης
  4. Να βρείτε το σχήμα του σύρματος που δημιουργεί ισχυρότερο μαγνητικό πεδίο.
  5. Να βρείτε τις δυναμικές γραμμές ενός μαγνητικού πεδίου που δημιουργείται ανάμεσα σε δύο ετερώνυμους και σε δύο ομώνυμους πόλους

  ΥΛΙΚΑ ΠΟΥ ΔΙΑΤΙΘΕΝΤΑΙ:

  1. Μπαταρία
  2. Καλώδια διαφόρων σχημάτων
  3. Μαγνήτες
  4. Λεκάνη με γλυκερίνη και ρινίσματα σιδήρου.
  5. Διάφορα μέταλλα.
  6. Σάγμα -δηλαδή περιστρεφόμενη βάση μαγνητών

   ΕΡΓΑΣΙΑ:

  1. Βάλτε έναν μαγνήτη στη βάση του και αφήστε τον να προσανατολισθεί. Βρείτε τον μαγνητικό βορρά και τον μαγνητικό νότο του μαγνήτη. Σημαδέψτε τους με έναν μαρκαδόρο.
  2. Σας δίνονται διάφορα μέταλλα. Βρείτε πια από αυτά έλκει ο μαγνήτης.
  3. Βάλτε ένα μαγνήτη να ισορροπεί και πλησιάστε κοντά του ένα σύρμα. Συνδέστε στιγμιαία το σύρμα με μια μπαταρία. Παρατηρήστε τη συμπεριφορά του μαγνήτη. Επαναλάβατε το ίδιο με ένα διπλό σύρμα και με ένα πηνίο. Τι παρατηρείτε;.
  4. Βάλτε τους ετερώνυμους πόλους των δύο μαγνητών αρκετά κοντά τόσο ώστε να ισορροπούν οι μαγνήτες χωρίς να έρχονται σε επαφή. Από πάνω βάλτε το δοχείο με τη γλυκερίνη και τα ρινίσματα σιδήρου. Ζωγραφίστε τους μαγνήτες και το μαγνητικό πεδίο που δημιουργείται. Κάντε την ίδια δουλειά με τους ομώνυμους πόλους.
  5. Τρίψτε προς την ίδια πάντα κατεύθυνση ένα δοκιμαστικό σωλήνα που περιέχει ρινίσματα σιδήρου με έναν ισχυρό μαγνήτη. Φέρτε τον κοντά σε μια μαγνητική βελόνα. Τι παρατηρείτε;. Ανακατέψτε τώρα τα ρινίσματα σιδήρου και πλησιάστε πάλι το σωλήνα στη πυξίδα. Τι παρατηρείτε;.

Καλή Επιτυχία

 

Επιστροφή στην Αρχή